säg det till kompisens vän, Sven

Jobbet är över. Skolan är pausad, men ändå på. Det finns alltid saker att göra. Men jobbet är över, vilket är lite så där åka-hem-från-ett-läger-trist. Vilket jävla gäng vi är. Och antagligen/troligen/kanske var det sista gången vi jobbar där tillsammans igen. Något slags generationsskifte. Förutsatt att vi hittar ett ordentligt jobb till nästa jul. Svårt.

Jag ska vara ärlig och säga att jag Inte Gillar Osmarta Människor. Jag har aldrig fattat hur vissa kan ha noll allmänbildning. Vissa saker vet  man bara, speciellt efter ett 18 år långt liv. Men i åtta dagar har jag jobbat med några fantastiskt ologiska och oallmänbildade personer som inte visste
- om Göteborg låg norr eller söder ut sett från Gävle
- som trodde att Carl Bildt är USA's president
- som trodde att Taiwan var engelska för Kina

Men jag gillar dem ändå! That's how much jag gillar posten.




Utkvällen igår blev bra. Detvar lite för trångt på dansgolvet och lite för sämst musik för min smak (de spelade bara Alla som inte dansar EN gång, trots upprepade önskningsturer till DJ-båset). Men att se halva Vasa på ett dansgolv var ju förstås upplyftande, för det är verkligen inte varje dag det händer.


Kommentarer
Postat av: Frida

En gång var helt klart för lite! Kul att de va så många från skolan och klassen som va där. God jul Johanna =)

Postat av: Anna L

EN gång, och den missade jag! Bitter? Ja, kanske en smula då.. men i övrigt var det en ruggigt rolig kväll!

2007-12-22 @ 01:57:31
Postat av: Anna L

EN gång, och den missade jag! Bitter? Ja, kanske en smula då.. men i övrigt var det en ruggigt rolig kväll!

2007-12-22 @ 01:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback