en nördig revolution

Okej. Bara tvåhundra sidor kvar. Tills imorgon.


Igår var jag sur för att jag hade bild i två och en halv timme sista lektionen. Det är jag alltid på tisdagar. Men jag har kommit fram till att jag borde sluta vara det. Jag tycker ju alltid att bilden är jävligt kul! Jag och Julia (som går i min klass och som också måste läsa den här kursen "extra" i trean) går till Flanör och köper varsin giganto-latte och en varsin muffin och sen kör vi på. Ettorna är pluttiga och söta men ibland irriterande. Igår fick vi reda på att läraren som vi har är 32 år! Det är jättekonstigt. Hon ser ju ut som 14. Hon har långt, långt slitet halmgult löshår och alltid extrema klackskor och pratar mest om sina små pudlar och missförstår det mesta på ett väldigt roligt sätt.

Igår var vi på museet där vi skulle hitta en valfri tavla som tilltalade oss och sen måla av den. Och jag älskar museum! Varför är jag aldrig där själv utan bara när man släpas dit av skolan? Det är ju skitkul att kolla på konst och historiska saker. Jag är ju så jävla kulturell inombords och jag bara går runt hela dagarna och förtrycker mitt überkulturella inre. Min kulturella sida sjunger "Release me"-låten hela dagarna. Jag måste sluta upp med det och erkänna mitt kulturnördiga inre.

Amen.



Kommentarer
Postat av: Alexandra

bra låt ^^

Postat av: Missy

Du är utmanad hos mig! :) puss.

2007-10-24 @ 13:26:31
URL: http://runninoutofsympathy.blogg.se
Postat av: D

Bejaka kültürnörden inom dig!
Den är större än du tror.
Till exempel:
Kan du vissla, Johanna?
Jovisst kan du det!

2007-10-24 @ 18:43:26
URL: http://january19th.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback