mitt hjärta brister

Okej, nu har jag ätit, sovit och tittat på en film. Och jag mår bättre. Mår inte lika galet illa som imorse. Jag ville inte ens röra mig.

Jag kollade på senaste Beck-filmen "I Guds Namn". Den var ovanligt bra för en Beck. Och kanske ovanligt bra eftersom den handlade om något som verkligen berör mig. Hatet mot
HBT-människor. Just den här involverade en fanatisk sekt som ska "rensa ut homosexuella från samhället". JAG BLIR SÅ FRUKTANSVÄRT ARG.

Hur kan man tänka på ett sådant sätt? Hur kan man hata någon annan människa så mycket? Hur kan man hata en annan människa så mycket på grund av dennes sexuella läggning? På grund av vilket person han eller hon älskar? På grund av kärlek?

Ingenting upprör mig mer än sånna här frågor. Nazism, rasism och all annan skit är det absolut värsta jag vet. Kanske beror det mycket på att jag har flera väldigt väldigt väldigt nära mig som är just homosexuella.

Det är ju bara kärlek.




Bild:Gay flag.svg


Kommentarer
Postat av: Anna

Men du, det är därför man har en karl som lagar maten.. Då kan man vara hur bakfull man vill ;)

Postat av: Skankhoe

bli medlem på imeem.com så fixar du lätt in låtarna. Jag skulle aldrig rekomendera dig att gå den skola jag gick på, dom lär ut bra och är jävligt duktiga men det är rent allmänt som är skit. Utbilda dig på makeup store istället ;)

2007-10-13 @ 18:43:58
URL: http://rehab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback