om livet kunde vara lite mer som i my little pony skulle jag vara mycket lyckligare. det skulle alla.

En och en halv termin kvar. Sen är det vit mössa, champagne, studentsång och åka lastbil en dag. Så långt har jag koll på mitt liv.

Sen tar det stopp. Tvärnit.

Och jag har faktiskt börjat försöka tänka på framtiden. Men det är svårt. Det går inte att tänka normalt, för att det infinner sig snabbt en skum känsla. Jag blir lite illamående av att fundera på framtiden.

Jag hatar att det står tusen dörrar öppna. Jag pallar inte med att det finns så många möjligheter, att jag kan göra nästan vad som helst. Det skulle vara så bra om någon kunde säga hur, när och var jag ska göra vad. Om jag ska plugga eller jobba och med i så fall vad. Säg det och jag gör det. Promise.

Det vore ju kul om man kunde göra karriär. Om man kunde tjäna mycket pengar. Men det känns ju som att folk som gör karriär vet vad de vill. Och jag är inte särskilt bra på det.




Kommentarer
Postat av: Martin och sjömansbloggen

Allt öster om den gamla järnridån...är baltländer. Om inte, då säger JAG att dom är baltländer!!! MOHAHAHAHAHAHA!

Postat av: Martin och sjömansbloggen

En karriär? Vill du inte bli lycklig? Vad gör dig lycklig? Sträva efter att bli den person du vill vara, då strävar du iallafall mot någonting värt att sträva mot hela tiden. Men jag är en främling, en främlings råd lyssnar man ofta inte på. =)

2007-10-21 @ 22:16:16
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Missy

Det är drygt ett halvår kvar.. Mycket kommer hända på den tiden.. Tro mig! & du är inte ensam om alla dem där tankarna..

2007-10-22 @ 09:15:42
URL: http://runninoutofsympathy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback