pluggsvårigheter

Ibland får jag för mig att jag lider av koncentrationssvårigheter. Eller ibland är kanske dåligt uttryckt. Varje gång jag pluggar inför prov skulle vi kunna säga. Det blir mycket mer exakt.

För det första kan det ta en evighet att ens börja. Men så när jag tagit mig i kragen och fått fram böckerna och börjar läsa en mening "Så kom Kant fram till att den omstörtande åsikten att tid och rum inte finns i omvä..." Oj vilken fin bild med ett får på nästa sida! Så ulligt och fint. Fast dom har läskiga ögon. Som en orm, fast åt fel håll. Nej, kom igen nu. "...omvärlden utanför oss utan inne i oss. De är en föruts..." Det vore roligt att ha fina visningsbilder på mobilen när folk ringer mig. Det kanske jag ska fixa. Typ nu. Ja, vilken bra idé! "...förutsättning för att vi alls ska kunna uppleva världen." Jag skulle kunna måla lite här med tusch i fina färger i mina anteckningar så jag kommer ihåg lättare (=inbillning).

Ja, och en så där en halvtimme senare har jag kommit två sidor framåt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, känner igen det där. Det händer bara när man verkligen MÅSTE läsa!

Postat av: Emma Journalen

Hahaha.. Jag var EXAKT likadan.

2007-10-15 @ 18:16:45
URL: http://journalen.blogg.se
Postat av: Missy

Låter ju som mig.. Härligt ;)

2007-10-15 @ 20:49:23
URL: http://runninoutofsympathy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback