tristess i pastell

Snart bildlektion. Så otroligt tråkigt. Jag har aldrig varit intresserad av att rita. Jag är inte särskilt bra på att rita. Det är inte så kul, om det inte är med tuschpennor, vilket det aldrig är på bildlektionerna.

En och en halv timme varje vecka sitter jag på en löjlig bildlektion som dessutom ligger utanför mitt schema, och som slutar klockan femÅh. Så. Tråkigt.

10 minuter kvar. Idag ska vi måla bilder av lycka respektive sorg. Jag har börjat på min lycko-bild. Jag målar en skitstor Marabou chokladkaka. Ni kan få se den sen, jag kan ju fota med min nya kameramobil! Andra påretton målar bilder av deras familjer eller deras hund eller annat tjafs. Chokladen då? Underskatta inte den.

Lyckos er som kommer få se bilder ur mitt liv.

När klockan blivit fem ska jag och F ut till Bomhus och träffa syskon och barn, bror och pappa. Så klart ska vi äta köttfärssås. I alla fall utgår jag ifrån det. Eftersom vi gjort så i princip varje vecka i hela mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Missy

jag röstar för chokladen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback