Det mytomspunna hålet.

Har spenderat de senaste 3,5 timmarna med att göra rent vårt kök. En mystisk doft började igår smyga sig på trots att det redan var rent! det var inte högar av disk eller gamla sopor, det verkade komma från det lilla gallret ovanför kylen. Frågan var om det hela kom från bakom kylen, vilket kändes konstigt. Man kan ju inte tappa saker bakom kylen.

Men i alla fall luktade det sjuuuuukt illa, ungfär som att någon bestämt sig för att leka "gömma bajsblöja" i vårt kök utan att berätta för oss att vi skulle leta. Så jag har gjort rent allt. Rensat och slängt. Sen kom jag på det! Jag råkade tippa en öppnad matlagningsgrädde för någon dag sen, och så klart torkade jag upp allt jag kunde. MEN det finns ett hemligt hål i alla kylskåp på den bakre väggen långt ner där all kondens ska rinna ut (allt det här har jag lärt mig genom att kolla på städprogrammet [
Rent Hus] på tv4 - "Nämen TITTA här Marie Lousie hur det ser uuuut"). Jag tror att det runnit ner lite sån grädde där och att den nu ligger där och surar. Men det luktar verkligen som ett litet barns bajs. Jag har sprejat massa städsprej ner i hålet och hoppas att det går bort, för grejen är att ingen på tv har sagt vart det där hålet leder... Men jag håller tummarna nu. Gör det ni med är ni snälla!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Mmm det där fördömda hemliga hålet undrar jag också vart det tar vägen... Det är kanske det hålet som äter strumpor!!??

Håller allafall tummar och tår för att lukten ska försvinna :)

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback