Lucky Thirteen

Socialkunskap är det enda som står på schemat idag. Har nyss förvissat mig om att Deniz ska komma. Det gör hon sällan. Men nu ska hon. Annars jävlar.

Socialkunskap ja... Vi pratar välfärd och jag har mina politiska duster med en brud som ofta hävdar att vi måste minska bidrag och a-kassa eftersom "annars kommer folk sluta jobba eftersom det inte lönar sig längre. Man kan leva lika bra ändå". Argument som får det att brinna i huvudet på mig. Jag tror inte en sekund på att det bidragsfuskas så mycket som de blå säger. Och meningen med a-kassa är väl ändå att om man är utan jobb ska man kunna leva en människovärdigt liv ändå?! Jag tror inte att hon greppat vad EXISTENSMINIMUM betyder (fastän det ju faktiskt betyder precis vad det är - duh). Man kan inte leva ett fett liv på bidrag - det är moderatpropaganda! Det lönar sig inte att gå på bidrag! Ja, som ni förstår så uppstår en del heta diskussioner med löshårsbruden.

Min morgon har gått ut på att hetsdricka te, lyssna på Vincent och kolla Nicke Nyfiken på Canal+. Nicke N kan vara den bästa morgonfilmen jag sett på hundra år. Jag vill ha en apa! Och en gul kostym.


Kommentarer
Postat av: amanda

argh!!! Sånt gör mig så jävla arg! Särskilt eftersom dom som kommer med sånna argument i 9 fall av 10 har skitrika föräldrar och aldrig har behövt reflektera över hur det är att behöva leva på a-kassa. Kan du inte typ loska på löshårsbruden eller nåt från mig? puss.

Postat av: Kajsa

Sööt bild.

2008-02-18 @ 19:30:44
URL: http://kajsajonsson.blogg.se
Postat av: Anonym

jag veeet!;)
helt sjukt jävla kuuul! vi ska shaka ass på dansglovet! PÅ?

2008-02-18 @ 22:36:28
URL: http://tessen.blogg.se
Postat av: Maja

Åh, ni gick alltså på lektionenidag? Som du säkert märkte skippade jag (igen). Allt jag har att skylla på är precis det som du pratar om i inlägget: folket där är så jävla fulliberala att man vill gråta. Jag hatar dom! Allihopa, inklusive attifrusen till lärarinna!!!!!

2008-02-19 @ 00:02:41
URL: http://majsis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback