a life full of glittering poo

Det känns lite ouppdaterat här. Det beror mest på att jag
ju bor hemma hos mamma och pappa igen, och här finns inget smidigt trådlöst internet. Och eftersom datorn här hemma är så ofantligt seg, så måste jag dra ur en massa sladdar ur den när jag ska använda min dator, vilket gör att risken för impulsiva blogginlägg minskar.

Igår firade vi Lisa lite i efterskott. Det bjöds på ost och kex, och vad passar oss kulturare bättre? Fancy. Efter att ha myst med lite vin gick vi ut på Goa, där jag aldrig varit förut. lite halv launchigt ställe och helt okej mysigt. Xider Xmas var på rea, endast 25 spänn styck! Mer borde de aldrig få kosta.

I alla fall började jag fundera över en grej; det singlar runt en massa glitter i julcidern, även om det inte ser ut riktigt som på bilden, vilket nog ingen uppskattar mer än jag, men glitter är det verkligen hälsosamt, och om ja, varför innehåller inte fler drycker och ätbara saker glitter? Tänk så mycket roligare spagetti och köttfässås skulle vara om det glittrade om den? Så mycket roligare skolmaten skulle kunna bli, det finns inga gränser (hint, Sodexho, sky's the limit)!

Men så undrar jag också vart glittret blir av? Hur kommer det ut? Som glitterkiss? Eller blir det till en boll av glitter, som en julgranskula, där i magen som stannar för resten av livet? Ah, så spännande!


(Jag tänker inte skriva nåt om ångesten som lurar i varje hörn över att det bara är några fjuttiga dagar kvar på det här jullovet)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Om man spyr blir spyan glittrig,
jag förmodar att bajset blir lite pimpat,
bara att hålla utkik!

Postat av: Anonym

Tänk på att det är vårat sista jullov istället så lovar jag att det känns bättre;)

2008-01-05 @ 17:58:30
URL: http://tessen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback