I talk as if it's now, but nothing is new

Jag vill byta bloggsida. Blogg.se fungerar aldrig som man vill. Men vart ska jag då gå?


Idag skrev jag klart filosofin som skulle varit inne för 2 veckor sen. Bajstråkigt. Jag har segat jättemycket. Gjort en miljon andra saker. Pillat mina naglar jätterena. Kunde dock inte städa eftersom det mesta var kliniskt rent redan. Städning var min plugg-undanflykt igår nämligen. Ja, men jag känner mig ganska uttömd på ämnet "Människan och arbete". Eller rättare sagt, jag hade väldigt lite att säga, så det blev en så där tre sidor och sen hjärnstopp. Det funkar förhoppningsvis till ett G. Jag gav upp mitt filosofibetyg för länge sen, jag är sämst på att förklara saker som finns i mitt huvud så att andra ska förstå.

9.40 börjar skolan igen. Och den börjar med min tråkigaste kurs. Engelska C med Carina är kursen from hell. Åh åh åh det är så tråkigt. Alla tycker det, så då får man säga det högt också. Enformigt var ordet.

Att det bara är EN termin kvar nu kan jag säga hur många gänger som helst utan att förstå det. Min mamma kan tjata hur mycket som helst om att jag måste kolla ut ett mönster till min balklänning, men jag kommer ändå inte förstå att det faktiskt börjar bli dags. Så när jag vaknar upp där på måndagen den 16 juni, utan att ha sökt ett enda jobb och alla studentfestligheter är slut kommer det nog uppenbara sig att det var där det säkra slutade och det osäkra började. Min framtida handledare på arbetsförmedlingen och resten av alla kommer stå bredvid min säng och skrika HATE TO SAY I TOLD YOU SO.



Kommentarer
Postat av: T

Härligt att du bloggat:) saknar ditt bloggande :P kram!

Postat av: maria

om det är någon tröst kan jag berätta att jag börjar 08.30 imorgon. och kursen heter MATTE C. fuck!

2008-01-08 @ 23:07:12
URL: http://segerhuva.blogg.se
Postat av: hå

blogspot.com funkar bra.

2008-01-14 @ 14:50:42
URL: http://simu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback