Hej, det är jag igen.

Mm, länge sen.

Kort uppdatering:
- Fyllde 19 och blev en eltandborste rikare.
- Inte badat utomhus en enda gång.
- Varit på 79 kalas.
- Börjat jobba.

Just nu kollar jag på Little Miss Sunshine. Och som sagt har jag börjat jobba. Jag har tänkt på det där med jobb under de senaste 2 veckorna. Hur jobb är identitet. Hur jag börjat uppskatta sjukt konstiga saker, sånt som jag aldrig reflekterat över förut. Nu för tiden älskar jag välmärkta brevlådor och hus (efternamn och husnummer), min postmoppe och fina efternamn. Jag gillar inte höga trottoarkanter och Laxgången (den är så svår att sortera).

Mitt jobb ser ut så här; jag går upp 6, cyklar iväg sju, börjar halv åtta. Sen sorterar jag ungefär 1000 personers post, lägger dem i buntar och tar moppen för att dela ut dem. Känns lagom hjärndödande, men okej för nu.

Undertiden jag är ute lyssnar jag mycket på olika Sommar i P1-program. Varenda ett är som att bli upplyst - en människa, mer eller mindre känd, får en timme att prata om vad de vill. Hittills har jag bara hört vackra, intressanta, roliga och jävligt bra saker komma ur dessa människors mun. Idag har jag lyssnat på Björn Ranelid, Fredrik Lindström, Björn Ulvaeus, Alessandro Catenacci. Andra jag verkligen rekomendrar är Gellert Tamas (författaren till 'Lasermannen' som jag läser nu. Bästa boken!), Fredrik och Filip, Peter Settman och Amelia Adamo. Alla som lyssnar vinner, okej?

Nu ska jag äta. Ska försöka inte dröja så länge till nästa!

Kommentarer
Postat av: Tess

Men yes! Äntligen ett inlägg, saknat ditt bloggande! Fick ditt mess igår gumman men slut på pengar på mobilen, jag hade hemmakväll igår, ingen utgång. Jobbar hela helgen, så lugnt lugnt.

hoppas du hade kul!

Puss<3

Postat av: Ylva

Tack snälla underbara du, det kommer ju bli bra och tack vare er så blir det bra snabbare! :)

PUSS

2008-07-20 @ 19:09:55
URL: http://yllenylle.blogg.se/
Postat av: deniz

ja saknar dig lillen!

2008-08-11 @ 16:01:47
Postat av: Tess

DU bloggar ALDRIG längre! :( Dum dej!:P

2008-08-17 @ 18:20:56
URL: http://tessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback