Joel Alme - heard of him?

Jag sitter ensam i soffan och bara trivs. Ja, faktiskt. Jag har spenderat hela dagen hos mormor, städat hennes lägenhet från hörn till hörn. Det känns bra att ha gjort någonting vettigt, något som verkligen uppskattas. Hemma nu som sagt, ensam. Fredrik är hos Erik och spelar TV-spel och jag kan jäsa ut i soffan precis så mycket jag vill. Jag har ätit en macka med ägg och hällt i mig en hel kanna med mitt nya favoritté (rött julté från Kals kaffe i Gävle - c'est magnifique! KÖP!). Jag har duschat, gjort inpackning i håret och smörjt in hela kroppen med olika salvor som luktar gott. Trivsamt!

Dock så är ju kvällens TV-utbud uselt. Därför har jag tillslut hamnat på SVT2 där jag kollar på
Hype. Och då känner jag bara att detta program är som en essens av min gymnasietid. En oerhört trendkänslig tjej vid namn Karin Winter programleder. Självklart sportar hon den anorektiska looken, ögonen ser liksom inte ut att finna plats inuti huvudet, så de sticker ut en bit. Lätt nervös. Man pratar mycket om olika trender, vad som är "nytt&hett". Man intervjuar musiker som "vanligt folk"(/elever från andra gymnasieskolor) aldrig hört talas om men som presenteras som "förra årets mest hyllade nya popartist". Detta fina epitet tilldelades nyss Joel Alme. Joel Alme who?? Har du hört honom? Brukar du lyssna på honom? Har du hyllat honom? Har du hört NÅGON hylla honom?

Nä, jag tänkte väl just det. Det ska inte va lätt. Det får inte vara lättillgängligt, det ska va sånt som ingen hört men som bara är så grymt. Bäst är ju om INGEN hört bandet/plockat upp trenden/sett filmen. Då kan man säga "har du hört/sett den/dom här?" och så säger alla nervöst "nääää... Eller kanske" och blir skitnervösa och springer hem och bildgooglar/youtubar direkt och läser på på Wikipedia så att man kan va med i diskusionen nästa dag. Döden vore ju att säga att EMD's nya julskiva är det bästa man hört på länge.

Less. Jag blir så less. Spänn av. Och jag är så glad att jag inte har en massa sånt där i och runt omkring mitt liv. Jag kan liksom gilla det jag gillar. Och det är så jävla skönt. Jag tycker bara lite synd om dom som jag vet fortfarande är kvar i skiten.


Det enda roliga med hela Hype va att dom visade det här klippet, som ju faktiskt är kul:




Kommentarer
Postat av: Fanny

Hahaha! Men alltså, om vi hade gått på vasa, DÅ hade vi minsann vetat vem Joel Alme var. Jag lovar. Man hade mycket bra koll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback