Jag vet fortfarande inte vad ni gjorde när jag varit borta?

Hemmaaaaaaaaaaaa! :)

Men så här va: i måndags kl. 13 lämnade vi stan. Igår klockan 18.30 kom vi hem. Temperatur-mässigt  kändes det som om vi varit borta i 3 månader. Att lämna ca 15 grader och komma hem till ca 5 är inte okej. Vad har ni gjort medan vi varit borta?! Glömde ni hålla emot dörren för vintern? Dom hotar med snö i dagarna!!!! :( :(

I Rom var det mellan 25 och 35 grader. 25 på kvällarna. Jag har gått i klänning/kjol och linne - och svettats. Idag tog jag fram min nya vinterjacka (som jag köpte strax innan vi åkte, och som jag är så sjukt nöjd med, s-å s-n-y-g-g) och mössa och uggs. Har jag kommit fel, befinner jag mig i Jokkmokk? Det här känns inte bra.


Resan har varit underbar, även off väder-topic. Det är så vackert så man måste blinka några gånger extra för att se om det verkligen är sant det man ser. ALLA hus är vackra och snirkliga och så-himla-osvenska-att-det-svindlar. Det får lilla rådhuset här hemma, som är det "vackraste" vi har från vad vi kallar förr (vilket är igår om man jämför med åldern på det mesta i Rom) att se ut som en hemsnickrad lekstuga.

Jo, förresten. Ett hus såg ut som hemma. Gissa vilket? Mmm, just det. Svenska ambasaden så klart! Det såg ut som nån hade dumpat ett östtyskt barnhem mitt bland allt barockt och klassiskt. Det va grått och fasaden bestod av betong och sten - kunde inte bli mer passande alltså! Och om ni undrar vad vi gjorde på ambasaden så var det inte för att ordna ett nytt pass, få ut nåt miffo ur fängelse eller så. Vi skulle bara hämta ett par kvarglömda badbyxor :)

Kameran är laddad med bilder som kommer, men eftersom jag fick låna kamera av bästis-syster har jag ingen sladd. Så håll till godo.

X

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

Ditt indien? nä nu blir jag nyfiken :)

har du bott där.. berätta allt (eller länka nå inlägg där du berättar allt) jag vill dit och yoga!! jag ska dit och yoga. punkt slut!



Rom.. jag älskar rom!

har en kompis som bor där. hälsat på henne några gånger.. å jag älskar staden. massor!



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback