Milk.

Haft en riktig bakis söndag på soffan. Förrutom då att jag inte varit bakfull för fem öre. Jobbade hela kvällen igår, kom hem vid elva och gick och la mig nästan på en gång. Att jobba runt fulla människor en hel kväll kan göra en rätt sliten fast det är jävligt kul! Att jobba på rinken skulle man nästa kunna göra gratis ;)


Vi kollade på film på eftermiddagen; Milk! Sean Penn i en heeeeeeelt fantastisk film om gay-rörelsen i USA på 70-talet. LOVE IT och den berörde mig verkligen. Grät i säkert 10 minuter efter att filmen faktiskt var slut. Alla borde se den, men som vanligt är det säkert bara de som "inte skulle behöva" se den som faktiskt ser den - alltså de som redan fått upp ögonen för människors lika värde och att all kärlek är kärlek. Sånna här filmer är viktiga, men att en film om bögar bara visas på bio på 7an en kortare tid här i stan är inte oväntat med fan en skandal. När ska man börja visa bögar och flator och deras kärlek?
Det här har jag skrivit om förut. Se filmen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback