1st day.

Vaknade sent (som vanligt den här senaste tiden... Men nu får det va slut med det!) eftersom jag faktiskt varit uppe och kollat på hockey inatt. Alla ni som har en hockey-nörd till pojkvän som jag vet vad det handlade om, för er andra kan jag berätta att det var semi-final i junior-VM. Och jag är ju egentligen inte särskilt intresserad, trots att jag nästan jobbar med det. Eller inte med, men omkring. Men Fredrik lovade att fixa fika och lite mys om jag bara skulle pallra mig upp och göra honom sällskap, så sagt och gjort! Kul var det också, faktiskt! Dessa ynglingar är ju bra mycket roligare att se på än gamla brynässpelare som såsar runt på isen i 60 minuter - här var det fart och fläkt! Nära, men ingen vinst tyvärr.

Däremot är jag sjukt täppt i näsan idag. Hela mittendelen av mitt ansikte bara pulserar och snoret har satt sig ordentligt fast i båda näsborrarna.


Jag känner mig lite som en ny jag idag. Som att jag lämnat lite av den här förlamningen som drabbade mig i slutet av förra året. Så idag har jag tagit tag i högen med papper som väntat på mig, ring försäkringskassan, skickat några viktiga mail och... ja, kommit in på banan.

Jag vet inte om jag sagt det förut, men jag har sökt några kurser på högskolan nu:
- kvinnoliv & kvinnohistoria
- maskulinitetsstudier
Jag gillar ju genusfrågor och sånt, så det kan nog bli intressant. Men det känns så sjukt vuxet och stort med högskolan... Det känns som att jag är 7 år och ska gå ensam till första skoldagen, huu! Fast  nu funkar det ju inte riktigt så. Kurserna är tydligen web-baserade och båda på distans, så värst mycket häng på skolan kommer det ju inte bli. Jag kan sitta hemma i soffan och lyssna på förelsningarna - känns helt ok!

Jag har tänkt på det där. Jag är en person med massor av åsikter och jag älskar att diskutera allt; invandringspolitik, politik överlag, jämställdhetsfrågor, livsåskådning, kultur... allt! Men här på bloggen är det bara en massa skitsnack om egentligen ingenting - ordbajs. Det är lite tråkigt, tycker jag. Funderar över vilken bild ni som bara läser min blogg och inte känner mig har av mig som person. Den är nog ganska sned. Men det är det ju upp till mig att ändra på, eller hur?


Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

jag tycker du verkar vara en klok och varm person .. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback