The more you ignore me, the closer I get

Världsskön måndag med bara en lektion som dessutom krävde noll arbete och mysmorgon hos F. Däremot har jag fått en underlig huvudvärk den senaste veckan och imorse slog det mig att jag kanske behöver glasögon. Jag vet inte om jag törs göra nåt syntest...

-

Nu sitter jag i alla fall här med Morrisey och Moneybrother och allt känns bra. Jag hade en lång diskussion med mamma och pappa vid matbordet gällande fördelar och nackdelar med styrdans. För det är ju så att styrdans-generationerna inte förstår sig på dagens krogdansande (vad kallas den egentligen? Jag motsatte mig starkt termen "Discodans"). Det känns så närgånget med styrdans. Jag vill ha distans. Och inte kan  man smita så snyggt heller. Och tänk om han är kass på att föra? Och inte kan man dansa ensam, det är ju, let's face it, inte lika relaxed att bugga två tjejer tillsammans som att dansa VadViNuSkaKallaDagens-dans två tjejer ihop. Och vem är egentligen modig nog att bjuda upp nu för tiden? Och tänk om han har värsta handsvetten (ew).




Men tänk er ett fullsatt Goya/Slick/valfritt icke-Gävle-ställe, där alla dansar styrdans. Hiphop-killarna och tjejerna med minioutfits, brats-killarna och estet-brudarna. Svårt va?

Det är tydligen så att så som man dansar som ungdom fortsätter man dansa sig genom livet. Alltså, styrdans-generationen styrdansade sig igenom sina tonår och gör det än. Och det känns troligt, för min nu 36 åriga syster dansade inte styrdans när hon var yngre och gör det inte nu heller. Hon dansar som jag.

Undrar om tjejerna som dansar (milt uttryckt) oanständigt nu kommer göra det samma på ålderdomshemmets danskvällar? För i sånnna fall kommer jag skämmas precis lika mycket för deras skull då, som nu.

Puss puss.

Kommentarer
Postat av: Anna Larsson

Jag håller med dig - det är ju inte som om man kommer över en gräns: "näe, nu tar vi och buggar istället". Men jag tror att man tonar det vilda lite med åldern också, man ser inte så många 40+ som slänger sin partner runt midjan och över huvudet, som man ser att de gör på film.. stelheten och reumatismen säger ifrån. Det ska bli väldigt spännande att se hur vi gör när den tiden kommer. Pensionärsanna som skakar rumpa natten lång. Näe, där går min gräns.
Kramis!
(Runt förra sekelskiftet var "oskyldiga" danser som vals, charleston och stepp ganska så utmanande.)

2008-01-28 @ 22:05:54
Postat av: Malin

en tankeställare! så sant.

Postat av: Anonym

så grymt jäkla fett;P haha så skönt!

2008-01-29 @ 13:50:17
URL: http://tessen.blogg.se
Postat av: Lisis

Jag har pimpat! :) Tack för hjälpen!

2008-01-29 @ 15:13:49
URL: http://dinblivandegranne.blogg.se
Postat av: Emma

haha, så sant!

2008-01-29 @ 23:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback