Honeys, I'm hoooome!



Kyrkan vid stora torget i Gamla stan ser ut som om det är ur en tecknad Disneyfilm.
Vi provade alla möjliga maträtter, ovan provade vi
en spännande korv och väääääääärldens godaste gnocchi.

Självklart blev det en del Starbucks, det bästa mot bitande kyla!



Grillat spett i baguette, potatisbulle med surkål och gulash i bröd - mums!
Allt ur småstånd på marknaden för några kronor.

 



Världens bästa weekend i världens mysigaste stad. Konstaterade snabbt att fastän vi bara varit i staden en gång tidigare så kände vi oss hemma. Det känns som om man går runt i en julkalender, alla hus är så fantastiskt vackra och snöflingor singlade sakta sakta, julmarknader i varje hörn.

Som ni ser så har vi ägnat VÄLDIGT mycket tid åt vår favorithobby: ÄTA MAT. Alla typer av mat; tjeckisk, italiensk, finmat, mat i små stånd. Har ätit mitt livs godaste pizza, tonfisk & mozzarella, och mitt livs godaste pasta, gnocchi & gorgonzola (och då har jag varit i Italien tre gånger). Kort och gott äter man bättre italienskt i Tjeckien än i Italien sjukt nog. Till ett löjligt billigt pris.

Alla som vill ha en mysig weekend - ÅK till PRAG! Det är en helt fantastisk stad och du som tänker öststat=betongdjungel (som jag innan jag var där första gången) så är det så fel det kan bli. Handen på hjärtat är Prag till och med vackrare än Rom :)


Kommentarer
Postat av: Fine

men va söt du är, tack!



åh, Prag är så mysigt, det ser helt underbart ut!

Postat av: ..:Sarah:..

Åh vilka härliga bilder, nu blev ju JAG hungrig :P fats jag är proppmätt. hehe! Välkomen hem !! ...till snön :D

2009-12-15 @ 22:46:10
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh va nice!!! Måste vara helt perf att åka dit denna årstiden också, mys! Ja ska läll åka dit nån gång :D

KRAM

2009-12-15 @ 23:29:14
URL: http://emmanyberg.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Åhhh va fina bilder!! Det såg verkligen ut mer som Disney än på riktigt!!

Den där julgranen- I love!! Bara för mycket, preciiis som jag vill ha det ;D



Kanske man ska dumpa barnen och ta en tur nästa år!? Såg onekligen lockande ut!!

Vill du komma på en fika i morgon kanske runt 14??

Ylvis kommer hon med :D

2009-12-16 @ 10:12:09
Postat av: Matilda

nämen va? vackrare än Rom? nej nej.. det GÅR inte. (rom är min favoritstad i hela VÄÄÄRLDEN!) men efter Rrom, ok det kan jag gå med på. haha! ;-) fast har bara varit i Prag en gång, och det var för några år sedan! kanske skulle åka dit igen!



jättefina foton! ni ser verkligen ut att ha haft en härlig weekend!! och den där soppan i brödet! ÅÅH det vill jag smaka!!!



sv: det kommer komma upp fler ja! men jag kanske inte hinner få upp dem innan jul.



kram kram!

2009-12-16 @ 13:13:20
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: malin

härliga bilder! man blir bra sugen att åka utomlands!

2009-12-16 @ 20:20:28
URL: http://krutakuten.blogspot.com
Postat av: Ylva

Du har verkligen rese-inspirerat mig!



Tack för tidigare idag <3

2009-12-18 @ 18:08:23
URL: http://yllenylle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback