oktober november?

Stod hela söndagen och sålde lotter i ett paketlotteri i Furuviksparken. Jag bakade glöggbollar och hasselnötstryffel igår. Har hängt upp diverse stjärnor och pyntat lite. Sitter just nu med julté och pepparkakssmulor.

Men icke. Julkänslan infinner sig inte. Vad ska man egentligen behöva göra?


Jag tror det är för att jag inte hunnit med. Vart i hela fridens namn tog den här hösten vägen? Oktober, November, när var det? Jag fattar det inte bara. Så att det är 1 december idag känns som ett april-skämt. Ett dåligt sådant, för det kan bara inte vara sant.

Lite snö så kanske problemet löser sig ändå, men jag hör viskningar om att det inte ska snöa förän i januari (hur nån nu  kan spå väder så långt fram?!) men det kan ju inte va sant väl?

Kommentarer
Postat av: Ylva

Min julkänsla börjar saaaaktaaaaaaa smyga sig på! Nu är det ju allafall kallt så chansen kanske finns :)



Vi ses ikväll, Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback