"Kurs".

Igår började jag en kurs. En jobbsökar-kurs. Det va en sjuk upplevelse. Ungefär som en sketch eller som en plojgrej. Vi är sju stycken deltagare i min grupp. Det är jag och en tjej till som är lika gammal som jag. De 5 andra är mellan 45-60 år och... ja, halvmuppiga. Det är folk som inte jobbat på 10 år. Folk som redan gått den här kursen 3 gånger. Vi har en "lärare" som är 45 och HURTIG. Säger ungefär 10 gånger "Att vara arbetslös, det är ett heltidsjobb!". DÖ dö dö DÖ dö. Tack.


På kvällen blev det i alla fall bättre, vi var och hälsade på bäbisen Elias igen. Då kändes det genast bättre :)



Kommentarer
Postat av: deniz

haha, lilla Jo. jag lider med dig, kom och hälsa på mig och rocket iställe, som btw says tack. puss puss puss puss puss puss sötnos.

Postat av: Stina

Ja, men våra element har inte heller fattat att det är kallt nu !! Jävla puckon ..

men ljus är mysigt .. mina är slut nu, dock .. så jag måste ta mig till Ikea, synd :p



Vill se bilder på rusten : )



KRAM

2009-10-13 @ 11:28:44
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: fine

Åh, den där kursen (på arbetsförmedlingen I guess?) har jag också gått. dödstråkigt!



Nessla har inte varit i Bomhus innan, men imorgon smäller det! :D



ah, min kille är 83a men hans lillasyster är 88a, så det finns säkert en chans att de vet vilka den andre är (eh, inte syskonen då, de vet ju garanterat vem den andre är, haha)



Sorry. onsdagshumor. Hepp! :D

2009-10-14 @ 09:43:07
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback