Rädda barnen

HerreGUD va tråkigt det är att laga mat när man är ensam och vet att man ska äta ensam. Har varit gräsis sen fredag och som tur är har jag inte behövt äta ensam många gånger. Igår till exempel hade vi personalmöte på Make Up Store. Vi har bestämt att vi ska ha mysigt på våra möten och igår träffades vi hemma hos Ida där hon bjöd på mat och sen under mötet satt vi i ett varsitt fotbad med ansiktsmask. Det behöver inte va tråkigt att diskutera viktiga saker! :) Jag älskar mittt nya jobb!

Jag har fått ett nytt favoritprogram: Wifeswap som går på TV4+. Jesus va folk kan hetsa upp sig över konstiga saker och jösses va folk uppfostrar sina barn på konstiga sätt. En familj firade en stor födelsedag per år för det var mycket mer effektivt än att fira barnens egna var för sig. WHAT?

Idag skänkte jag pengar till offren i Pakistan. Det säger jag inte för att va duktig, utan för att det va skönt. Så jävla skönt. Jag borde göra det oftare. Vet ni att den här katastrofen är större och drabbat fler människor som tsunamin OCH Haiti gjorde TILLSAMMANS? Ändå får den inte ens i närheten av lika mycket uppmärksamhet. Det är hemskt och det är fruktansvärt orättvist. SMS'a BARN för att ge 50 kronor eller KATASTROF för att ge 200 till 72 950. Pengarna går direkt till
Rädda Barnen. 50 spänn är ingenting, det finns ingen ursäkt att inte ge.


Jag känner att bloggen kanske rör på sig igen.



Kommentarer
Postat av: hanna

Haha, vad fantastiskt kul att du också tittar på Wifeswap, jag sitter själv som klistad 19.00 varje dag! Och folk är verkligen puckade alltså!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback