Rosor på kinden och solsken i blick.

Hals hals hals... Vad ska jag göra med dig? Du gör mig illa och du har pajat min röst. Visserligen gillar jag att vara lite hes, känns kul att låta som någon annan för omväxlingens skull. Men hur vida det blir skola imorgon eller inte är inte klart än. Just nu känner jag: nej. Min hals är på allvar mycket svälld.

Kyckling var här på förkvällen. Jag klippte hans hår och färgade det. Jag har blivit mycket bra på att klippa hår. Jag trodde först inte jag skulle våga, men det är faktiskt riktigt kul. Det går sällan många dagar utan att jag funderar hur mitt liv skulle varit om jag valt frisörlinjen... Troligen en hel del ytligare. Nä, det där var ju fördomsfullt sagt! Fy mig.

Jag funderar på att ge min pappa en tandblekning i 60-års present. "Oj, är hennes pappa så gammal?!?!" tänker ni. "Ja" säger jag. Och den som har något problem med det kan dö. Min pappa är förövrigt den bästa. Nu till saken: är det nån som vet hur mycket tandblekningar kostar? 1000? 2000 spänn? Jag hoppas på det förstnämnda och på att mina syskon hakar på. Ibland är det bra att vara många.


Avslutar med att ge er en bild av mig med vind i håret,
ståendes på Himmelska fridens torg i november.
Alla ni som var där med mig; jag längtar tillbaka. Gör ni?



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har för mig att min tandläkare sa 1400kr/tandrad, men det kan ha vart för båda tandraderna. minns inte riktigt.

2008-04-15 @ 23:11:25
Postat av: Victoria

tror det där med tandblekning kan skilja sig lite beroende på var man gör det. Så ring runt till några innan du bestämmer dig :) Bra present förövrigt!

Postat av: Cajsa

Jag gillar också att vara hes :) Tycker att min röst blir mycket finare då.

2008-04-16 @ 14:13:23
URL: http://caajsas.blogg.se/
Postat av: Malin

saknar kina!

2008-04-16 @ 15:50:04
Postat av: Kajsa

åh, Kina.. detta hopplösa land... Den förorenande kulturen, dessa söta folkslag och knepiga prioriteringar... Haha, Kina. Åh vad jag saknar det :)

2008-04-25 @ 08:51:07
URL: http://kajsajonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback