Sporty Spice, ge mig lite girlpower

Igår blev jag skitsur på mig själv. Jag kan vara så jävla mesig. Jävla mesfjant är vad jag är!

Sprang runt lite på stan under håltimmen efter svenskaredovisningen. Kände att jag köper med mig en latte innan jag tillbaka till nästa lektion, så jag gick till cafédelen på Nian.

Jag: Hej, en latte att ta med, tack!
Servitrisbrud: Tyvärr har vi bara små muggar, är det okej? (små muggar, alltså sånna som är stora som en normal kaffekopp)

Och det är exakt här då jag i mitt huvud tänker: Vafan, nej det är inte okej, jag vill ju ha en vanlig, en STOR som ska räcka hela litteraturvetenskapslektionen!! Fuck, nej ingen liten vill jag ju ha. Då skiter jag i det och går nån annanstans.

MEN samtidigt hör jag mig själv säga: Javisst, det går bra!

Why?!?! Jag vill ju inte alls ha nån liten. På köpet fick jag betala 15 jävla spänn för den lilla myrmuggen, när en stor kostar 20. Eh?

Mitt problem är att jag liksom inte vill göra folk ledsna. Jag är oftast lite för trevlig mot butikspersonal, även om man aldrig får nåt tillbaka av sådant suck up. Jag får liksom för mig att servitrisbruden ska bli lite ledsen av att jag säger Nej Tack och går någon annanstans och köper en riktigt fetingstor latte. Men ärligt? Jag veeeet ju att hon inte bryr sig ett jota. Jag är ju bara en kund av hur många som helst.

Jävla mesJohanna. Och som straff fick jag en förhållandevis dyr minimugg kaffe som tog slut innan jag en klivit in i klassrummet. Det är nästan så att man skäms.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är knäpp

2008-02-03 @ 18:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback